Skip to content

2. Ten dienste van en bereikbaar voor elke Brakelaar

Onze gemeentediensten moeten er zijn om elke Brakelaar te helpen. We willen sterk inzetten op de dienstverlening aan onze burgers. Klantgerichtheid moet een van de kernwaarden zijn van de gemeente.

We investeren fors in betere communicatie. We breiden de toegang en bereikbaarheid van onze gemeentediensten uit. Er komen twee halve dagen en minstens één avond per week waar men kan langskomen zonder afspraak.

We vernieuwen de website van Brakel zodat je afspraken kan maken en de status van elke aanvraag kan opvolgen. Onze burgemeester, schepenen en gemeenteraadsleden zijn overal aanwezig en een aanspreekpunt voor alle inwoners.

We ontwikkelen een burgerapp op maat van onze gemeente zodat we direct en snel kunnen communiceren.

We verhogen de middelen voor onze adviesraden en creëren een adviesraad mobiliteit. We werken verder samen op basis van het memorandum. Brakelaars zetten zich massaal vrijwillig in voor onze gemeente. Bijna 20% van onze inwoners zijn vrijwillig actief in een vereniging. Zo maken we samen Brakel beter. We werken verder projecten uit via participatietrajecten, zoals we dat deden voor het skatepark en de hondenlosloopweide.

Bij grote werken in een buurt maken we, naast de klassieke werfvergaderingen, bijkomend gebruik van videovergaderingen om efficiënt en frequent buurtbewoners te informeren en te betrekken bij de voortgang van de werken.